ZTARLA

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Ztarla - 24 september 2013 21:07

Då går vi in i vecka 34 (33+0) idag och även dags för ny kontroll hos bm. Kurvan följs perfekt, magen vekar växa exakt 1 cm i veckan vilket ju är bra. Hjärtljuden låg idag på 150/min. Även blodtrycket var fint på 110/70. Så då får man vara nöjd! Dessutom verkar det som att lillsessan lagt sig till rätta - med huvudet ner och lilla rumpan upp! Duktig tjej. Längtar ihjäl mig efter dig <3

Efter kontrollen var det dags för föräldrautbildningens andra del av tre. Idag handlade det om bl.a smärtlindring, ev. komplikationer m.m Fick även kika på en förlossningsfilm. Idag var mycket bättre än förra gången tyckte både jag och Linus.

Nästa kontroll är jag i vecka 36, eller ja 35+0, känns helt galet att det bara är en månad kvar till bf då! Då blir det ett lite längre besök där man ska göra en sammanfattning av graviditeten för barnmorskan på förlossningen att läsa sen. Man får komma med ev. önskemål om förlossningen t.ex vilken smärtlindring man önskar. Jag har tänkt på det väldigt mycket och vad jag vet just nu är att jag gärna vill ha ett varmt bad i början av förlossningen när man inte öppnats så mycket - jag har liksom hela livet vant mig att ta ett varmt bad när jag har ont någonstans, och det har då alltid lugnat lite med det varma vattnet. Så det är en önskan jag har. Sen vill jag helst klara mig på enbart lustgas, mest för att inte förlångsamma hela förlossningen och kanske få mindre kapacitet i värkarna & dryga ut själva krystningsskedet. Men samtidigt känns det svårt att bestämma sig till 100 % i nuläget att man inte ska ha någon EDA, för jag vet inte nu hur ont jag kommer ha DÅ. Jag tänker inte utsätta mig själv för outhärdlig smärta men jag vill iaf försöka klara mig utan för mycket smärtdämpning. Så det är lustgas som är nr 1 enligt min plan, eventuellt EDA då. Men morfin eller annat som direkt kan påverka bebisen är uteslutet!

Nu ska jag krypa ner i sängen. Mår inte alls bra, är genomförkyld och krasslig. Blö. Har varken tid, ork eller råd att vara sjuk just nu!

Får se hur snabbt man somnar, en viss liten dam håller på med sin kvällsgympa just nu ;-) <3

Godnatt!

Presentation


Jag heter Johannah, 28 år gammal. Bor tillsammans med mannen i mitt liv, vår lilla dotter Charly född 26/10 -13 samt våra två katter ♡

Jag skriver här om vår resa tillsammans, livet som nybliven mamma, tankar och känslor samt en massa annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards